Studenten, Miami, Sololja & Drottningsylt.

Imorgon är det exakt ett år sedan jag gick på min första och enda studentbal. Om en vecka är det ett år sedan jag tog studenten. DET är helt ofattbart.
Jag säger fortfarande när någon frågar - ja, jag tog studenten nu i somras.. det stämmer inte riktigt.
Det är deras tur nu. Stina, Jesper, Martin, Sara, Mikaela, Amalia och alla andra. Det är nu er tur att få uppleva en av de bästa dagarna i erat liv.

Nu såhär i student tiden så blir jag ändå extra sentimental och känslig, ännu mer än vanligt. Jag har framkallat massa bilder, läst igenom gama inlägg, tagit fram sudentmössan, provat balklänningen och försökt minnas texten till es06:s "springa ut på trappan sång".
Just nu skulle jag nog göra vad som hellst för att få uppleva den tiden igen.
Men som sagt, nu är det er tur. Imorgon ska jag ha bästa parkett med kameran i högsta hugg och se alla tåga in i nykammat hår och struken klänning. Lycka till!

För att hitta något att glädjas åt mitt i alla andras exstas så har jag och Kajsa lyckats boka in oss på en bartender utbildning i Miami den 18 oktober, i tre veckor :)
Det blev i samma veva spikat att jag INTE kan flytta ner till sthlm i sommar. Jag får stanna hemma och jobba in flygbiljetten på Willys istället.

Men Bollnäs är inte fy skam alla dagar. Idag var det strålande sol när jag hämtade upp en Norrköpingsbo vid Maddelutten Hollsten på stationen. Vid tog tillfället i akt och tankade upp pärlan och tog sikte mot flugen. Med oss hade vi tre flaskor sololja.
Dessvärre hittade molnen också till flugen efter ett tag och vi blev tvungen att ta till lite mer extrema metoder.
Vi satte oss i hennes vingliga tvåmans kajak och jagade solstrålarna ute på sjön. Fram och tillbaka for i fruktansvärd otakt för att förtvivlat jobba på brännan(?)
Till slut krampade armarna, vi tog årets första dopp och styrde pärlan tillbaka mot Bollnäs igen.

Jag har börjat motionera också.. Jo det är faktiskt ingen överdrift. Jag har börjat jogga. Eller ja, jag har bara hunnit en gång men jag ska göra det igen hade jag tänkt. Pärlan har tom tank och jag tar cykeln till jobbet.
Problemet är att ju mer jag rör på mig, desto mer sötsugen blir jag. Igår åt jag drottningsylt direkt ur burken och tyckte att det var gott.

NU ska jag gå och krama om min gris, sen ska han fixa oljan i min bil. Tjänster och gentjänster ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0